15 december 2021

Nieuw hospice voor WVO Zorg

In Vlissingen, in het gebouw van Ter Reede, heeft WVO Zorg een nieuw hospice: hospice Ter Reede. Dit ter vervanging van het huidige hospice. Half december 2021 heeft het hospice de eerste gasten mogen verwelkomen. .

Gastvrij en comfortabel

Veel mensen willen in de laatste levensfase het liefst thuis sterven. Maar als het zover is, wordt toch vaak voor de veiligheid, comfort en goede zorg van een hospice gekozen. Het hospice van WVO Zorg is een plek waar warmte en aandacht is voor gasten en hun naasten. In het hospice is plaats voor 7 gasten. Iedereeen heeft een eigen kamer met een zithoek, een pantry met koelkast en eigen douche en toilet. De kamers zijn van alle gemakken voorzien: een hoog-laag bed, wifi en een televisie. Verder is er in het hospice een huiskamer, keuken en een ontmoetingsruimte. Het hospice beschikt over koppelbedden, zodat een partner of een zoon of dochter comfortabel op de kamer van hun naaste kunnen overnachten. Een professioneel en multidisciplinair team staat voor de gasten klaar en dagelijks zijn er vrijwilligers aanwezig op het hospice.Benieuwd hoe het hospice eruit ziet? Wandel door de 360 graden tour of bekijk de foto's hier.

Het hospice krijgt ondersteuning van de Stichting vrienden hospice WVO Zorg. De stichting zorgt voor extra financiële bijdragen om in het hospice zoveel mogelijk een thuissituatie te creëren. Een plek waar warmte en aandacht is.