21 september 2022

Lezing Ineke Visser- t.g.v. dag van de palliatieve zorg

In oktober is het dag van de palliatieve zorg. Daarom organiseert het hospice Ter Reede op 12 oktober een lezing van Ineke Visser over ‘Aandacht voor het gewone sterven’.

Sterven hoort bij het leven en door de medische vooruitgang is er vooral aandacht voor de medische en lichamelijke kant van het sterven. Alleen is er meer. Het is ook een moment waarin we als mensen stil kunnen staan bij wat we achterlaten. Kunnen we het proces van sterven weer gaan zien als een natuurlijk onderdeel van het leven? Als een verrijkende ervaring voor alle betrokkenen. In een inspirerende lezing deelt Ineke Visser haar kennis en wijsheid over het stervensproces.

De lezing is van 19.30 uur tot 21.00 uur. In ’t Speelhuus (Ter Reede, Vredehoflaan 370, te Vlissingen).

Aanmelden

Over Ineke Visser

Ineke Visser is oud-hospicecoördinator, onderzoeker naar levenseinde-ervaringen en ze schoolt vrijwilligers en beroepskrachten in de terminale zorg. Zij is auteur van onder andere ‘In het licht van sterven’, initiatiefnemer en voorzitter van het Landelijk Expertisecentrum Sterven en docent ‘omgaan met sterven’.